Efektywność, Poradniki, Rozwój osobisty

3 SPOSOBY NA SPOKÓJ WEWNĘTRZNY

3 SPOSOBY NA SPOKÓJ WEWNĘTRZNY
Przeczytasz w ciągu: 3 minut

1. Skoncentruj całą swoją energię na jednym, aktualnym działaniu i skończ go

Większość czynności, które wykonujesz wymagają dużej uwagi. Tak jest z w szczególności z tymi ważnymi zadaniami. Skup się. Zadbaj o usunięcie wszystkich rozpraszaczy. Staraj się nie myśleć o innych tematach. Teraz zajmujesz się konkretnym, jednym celem. Zaprogramuj swoją podświadomość w obrębie tego jednego celu. Myśl tylko o tym jednym, aktualnym temacie. Wycisz telefon, zorganizuj sobie przestrzeń. Niech nie rozprasza cię nic.

Każda myśl to ukierunkowanie swojej energii w danym kierunku. Ukierunkuj ją dobrze, bo wszystkie Twoje myśli wpływają na Twoją pracę i jej efekty, Ciebie i Twoją przyszłość. Przemyśl, czy to co robisz, jest dobre i zdrowe dla Ciebie i otoczenia.

Nic tak nie cieszy jak kolejny, załatwiony temat. Możesz go wtedy usunąć z szufladki „do zrobienia” i mieć satysfakcję z dobrze zrobionej roboty.

2. Negatywne emocje i destrukcyjne nawyki uśmiercaj w zalążku

Czy jest teraz jakiś aktualny temat, który ciąży Ci, obniża jakość Twojego życia? To najlepsza pora na decyzję, czy chce ten temat skończyć czy raz na zawszę usunąć. Czasami pojawiają się w nas negatywne emocje i destrukcyjne nawyki, które najlepiej uśmierć w zalążku. Może zdarzać się, że pojawi się jakiś mocny impuls, który nakłoni Cie np. do tego żebyś porzucił aktualne zadanie lub skupił się na czymś, czego tak naprawdę nie chcesz. Jeżeli nie uśmiercisz tego, nawyki te i emocje z nimi związane będą Cię zjadały, niczym narkotyki. Będą uśmiercać Cię niczym komórki rakowe. Lepiej pozbyć się ich od razu. Nie olewaj tego, że ciągle wybiegasz myślami w przyszłość albo to, że krytykujesz się. Zauważaj destrukcyjne nawyki i nie powielaj ich. One obniżają jakość Twojego życia. Za każdym razem, kiedy myślisz o przyszłości lub przeszłości zaniedbujesz aktualny moment. Wyciągaj wnioski ze swoich doświadczeń. Nie powielaj swoich błędów. Zauważaj je i akceptuj to, że je popełniłeś. Skupiaj się na zdrowych myślach.

W swojej głębi nie pragniesz uczucia chwilowej euforii.

Pamiętaj, że masz silną i wolną wolę. Możesz wybrać skupienie i pracę lub chwilowe przyjemności, które pozbawia Cię aktualnego rytmu pracy. Dokonuj mądrych wyborów, bo Twoje dzisiejsze wybory wpływają na Twoje jutro. Jeżeli chcesz uśmiercić negatywne emocje lub nawyki, uśmierć je w zalążku, bo później będzie coraz trudniej.

3. Mądrze odpoczywaj


Gdy coś Ci nie idzie. Odpocznij. Zatrzymaj się. Wejdź w inny stan emocjonalny i dopiero powróć do pracy. Zobaczysz wtedy sytuację z nowej, trzeźwej perspektywy.

Mądry odpoczynek jest podstawą efektywnej pracy i wspomaga efektywność. Nie żałuj na to czasu. Pamiętaj, że bycie zajętym to nie bycie produktywnym. Odpoczywając odświeżasz umysł. Bardzo dobrą formą odpoczynku jest medytacja. Medytacja nie jest niczym trudnym i odległym. Medytować może każdy. Po prostu wycisz się. Bądź obserwatorem swych myśli i swojego oddechu. Akceptuj.  Pozwól sobie odpłynąć. Nie oczekuj niczego. Doświadczaj. Opróżnij swój umysł z wszystkich materialnych kształtów. Medytuj, aby odpuścić. To fascynujące uczucie. Medytując „oczyszczasz” umysłu z brudu, jest to coś w rodzaju prysznica dla Twojego umysłu.

Na co dzień jesteśmy atakowani przez bardzo dużą ilość informacji, dlatego medytacja jest bardzo ważna, jeżeli chcemy dbać o nasz spokój wewnętrzny. Podobne działanie może mieć na przykład uprawianie swojego ulubionego sportu. Zastanów się nad tym, z czego czerpiesz przyjemność i dzięki czemu potrafisz zapomnieć o całym świecie. Chodzi przede wszystkim o wyciszenie umysłu, odpuszczenie, odseparowanie się od natłoku bodźców.