Efektywność

4 PODSTAWY OSIĄGANIA CELÓW

4 PODSTAWY OSIĄGANIA CELÓW
Przeczytasz w ciągu: 3 minut

1. Ukierunkuj działanie na cel

Działanie jest nieodzownym elementem osiągnięcia celu. Aby podnieść swoją wydajność, należy w odpowiedni sposób wyznaczać cele i planować kroki do osiągnięcia go. Zawsze osiągasz jakieś cele, każde działanie jest krokiem w stronę czegoś. Nie zawsze w stronę tego, czego chcesz. Ważne, aby ukierunkować działanie na cele, które Cię interesują. Zakończenie danego tematu bardzo motywuje do kolejnej pracy. Czujesz satysfakcje, podnosi się Twoje poczucie wartości. Osiągniecie celu wyzwala energię, która daje motywację do kolejnego celu. Emanujesz szczęściem, wydzielają się endorfiny, stajesz się bardziej zdecydowany i stanowczy. W drugą stronę, jeżeli będziesz ukierunkowany na złe cele, będziesz uczył się je powielać. Będziesz w błędnym kole. Twoja frustracja będzie narastać. Dlatego bardzo ważne jest to, aby być świadomym tego, co się robi. Ukierunkuj aktualną pracę na dany cel. Bądź świadom tego, że działasz w kierunku danego celu. Czy to co teraz robisz prowadzi Cię do czegoś wartościowego? Nieustanne zadawanie sobie tego pytania pozwoli Ci uniknąć marnowania czasu.

2. Akceptuj to, na co nie masz wpływu

Jeżeli całe życie byłeś w błędnym kole, potrzebujesz zmiany. Nie wchodź w złość. Zaakceptuj to, że popełniałeś nawyki, które nie koniecznie przybliżały Cię do Twoich celów. Wyciągnij wnioski. Dokonaj zmiany. Na luzie. Bez zbędnego ciśnienia. Naturalna zmiana jest ważna. Jeżeli będziesz dokonywał zmian w złości i „na chama” („muszę schudnąć!”, „muszę więcej zarabiać!”) łączysz negatywne emocje z nowym celem. Myśl o nich w kategoriach misji, które chcesz wykonać. Nie bądź toksyczny wobec siebie. Ciesz się będąc w trakcie ich planowania, działania i osiągania. Na luzie i bez spięcia. Pomyśl o korzyściach, które płyną z wykonanego zadania, a unikniesz niechęci do wykonania go.

3. Wejdź w stan „flow”

Powiem Ci coś ważnego… Jeżeli wejdziesz w rytm, niechęć będzie znikać coraz bardziej i bardziej, a radość po wykonanych zadaniach będzie narastać w piorunującym tempie. Jeżeli ukierunkujesz się na efektywne cele, zaczniesz pracować wydajniej. Zaprogramujesz swój mózg. Będziesz dawał się ponieść zadaniom, które wykonujesz. Będziesz pracował z pełnym zaangażowaniem. Skupisz myśli i skoncentrujesz się na tym co robisz tu i teraz, czując radość i satysfakcję. Oddaj się całkowicie wykonywanemu zadaniu.

4. Postrzegaj się jako takiego, jakim chciałbyś być


Myśl ma nieprawdopodobną moc twórczą. Wszystko dookoła powstało najpierw w głowie. Myśl o sobie w pozytywny sposób. Jeżeli czytasz ten tekst, to na pewno jesteś osobą, która chce szybko i dobrze osiągać odpowiednie cele. Patrz więc na siebie, jak na człowieka, który taki jest. Jesteś wydajny, bystry, odpowiedzialny, mądry i zawsze wykonujesz swoją robotę znakomicie. Twoje postrzeganie własnej osoby ma ogromny wpływ na to jak działasz. Naukowo udowodnione jest to, że jeżeli rodzice postrzegają dziecko jako pracowite i pilne, to dziecko takie się staje. Jeżeli będziesz postrzegał się jako osobę, która zawsze i wszędzie da sobie rade, to taki się staniesz. A może już taki jesteś? Odkryj w sobie to, co dobre.

 

Ćwiczenie: Zapisz 3 proste do osiągnięcia zadania, które zapoczątkują nawyk osiągania tego, co chcesz osiągać (poniżej przykłady). Następnie zapisz co czujesz po ukończeniu zadania (radość, ulga, lekkość). Może to być na przykład:

  • Wstawanie 1h wcześniej przez cały następny tydzień
  • Stworzenie listy zadań na dzień, tydzień i miesiąc
  • Wykonywanie regularnych ćwiczeń fizycznych w danym czasie
  • Skontaktowanie się z określoną liczbą potencjalnych Klientów
  • Wystawienie na sprzedaż niepotrzebnych rzeczy